Având în vedere prevederile Ordinului președintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 98/2015, cu modificările și completările ulterioare, în cazul pierderii, furtului sau deteriorării cardului național de asigurări sociale de sănătate emis, precum și în cazul schimbării datelor personale, asiguratul poate solicita eliberarea cardului național duplicat.
Asiguratul trebuie să depună la Casa de Asigurari de Sănătate unde este luat în evidență următoarele documente: cererea completată și semnată de asigurat, dovada plății cheltuielilor aferente producerii şi distribuţiei cardului, în cuantum de 19,64 lei, copia actelor doveditoare privind modificarea datelor personale de identificare și cardul emis inițial, după caz.
Până la primirea cardului național duplicat, asiguraților li se eliberează adeverința de înlocuire a cardului duplicat. Adeverința își încetează valabilitatea în momentul activării cardului duplicat.
Cardul național duplicat se transmite prin poștă, la adresa de domiciliu. În cazul în care cardul nu a putut fi înmânat personal, prin intermediul serviciilor poștale, asigurații îl vor putea ridica de la sediul instituției din municipiul Alexandria, str. Libertății, nr. 1, județul Teleorman, în timpul programului de lucru cu publicul, afișat pe site și la sediul instituției.
Asigurații pot solicita CAS Teleorman informații cu privire la tipărirea și ridicarea cardului național duplicat la numărul de telefon 0247317084, tasta 1 sau tasta 5, sau la adresa de e-mail evidasig@castr.ro.