De mai bine de trei decenii, România strigă după infrastructură modernă. Una dintre cele mai grave lacune rămâne absența unei rețele de autostrăzi care să traverseze țara de la un capăt la altul. În ciuda numeroaselor promisiuni și a planurilor grandioase din trecut, realitatea de astăzi este tristă: construirea de autostrăzi bate pasul pe loc. Această întârziere blochează economia, turismul, mobilitatea militară și pune în pericol siguranța rutieră.
De la Revoluție încoace, am reușit să construim, în medie, doar 30 de kilometri de autostradă pe an. O cifră dezamăgitoare, mult sub standardele țărilor vecine din Europa de Est, care ne lasă, astăzi, cu puțin peste 1.000 de kilometri de drumuri rapide. Și, totuși, știm că se poate mai bine. Întrebarea este: cum?
Elena Lasconi și echipa USR au un răspuns clar și îndrăzneț. Propun un plan ambițios și bine structurat, care promite 1.300 de kilometri noi de autostradă în următorii opt ani. Acest proiect nu este doar o promisiune electorală, ci un angajament de modernizare a României, de creare a unor locuri de muncă și de sprijinire a unei economii durabile.
În următorii opt ani, trebuie să putem circula doar pe drumuri de mare viteză de la Oradea la Constanța, de la Craiova la Iași sau de la Tg. Mureș la Iași, traversând Carpații cu primele autostrăzi montane ale României.
România are una dintre cele mai slabe rețele de autostrăzi din Uniunea Europeană, fapt care ne afectează negativ economia. Transportul mărfurilor este lent și costisitor, iar lipsa conexiunilor rutiere eficiente afectează investițiile străine și locale. România pierde miliarde de euro an de an prin lipsa unei rețele complete de drumuri rapide, care să aducă predictibilitate, siguranță, dezvoltare și un aer curat comunităților tranzitate de rutele principale de transport. De asemenea, lipsa autostrăzilor este un factor major care contribuie la producerea accidentelor grave de pe drumurile naționale paralele, România situându-se pe ultimul loc din Uniunea Europeană în ceea ce privește siguranța participanților la trafic.
Experiența Elenei Lasconi în administrația publică, dovedită prin transformările pe care le-a realizat în Câmpulung Muscel, este garanția că acest plan nu este doar o promisiune electorală. Sub conducerea sa, Câmpulung a devenit un exemplu de bune practici în administrarea fondurilor europene și modernizarea orașului. A reușit să atragă fonduri europene în primul mandat de primar cât bugetul orașului pe 40 de ani. Acum, președinta USR își dorește să ducă această schimbare la nivel național, cu un accent pe infrastructură și investiții inteligente.
„România nu mai poate aștepta. Trebuie să ne mișcăm rapid și eficient. Planul nostru pentru 1.300 de kilometri noi de autostradă este realist și realizabil. Avem soluțiile, avem voința politică și suntem gata să ne apucăm de treabă”, a declarat Elena Lasconi.
Cu 1.300 de kilometri noi de autostradă, România își poate asigura un loc de frunte în regiune din punct de vedere economic și al infrastructurii. România poate deveni un nod important de transport în regiune, facilitând legăturile comerciale cu țările vecine și atrăgând investitori străini. În plus, turismul ar beneficia de o creștere substanțială, datorită accesului mai facil la zonele de interes din țară. Totul depinde de viziune, profesionalism și voința de a schimba lucrurile în bine.
The post Cum poate România să construiască 1.300 de km noi de autostradă în doar 8 ani. Planul USR și viziunea Elenei Lasconi appeared first on spotmedia.ro.