În perioada 2022-2024, Şcoala Gimnazială Nr. 2 Videle a derulat şi coordonat la nivel european proiectul ”MY SCHOOL GIVES ME WINGS!” proiect de parteneriat pentru cooperare cu beneficiari multipli finanţat prin Programului ERASMUS+, număr de referinţă 2022-1-RO01-KA210-SCH000084213.
Parteneri educaţionali în cadrul acestui proiect au fost Apeityo Gymansio Agros,Cipru şi Osnova Skola Darda, Croaţia.
Scopul implementării proiectului a fost de a contribui la crearea în şcolile participante a unui mediu şcolar incluziv, stimulativ pentru fiecare elev, caracterizat prin existenţa unor relaţii interpersonale pozitive, a stării de bine, a empatiei, a toleranţei, a respectului.
Obiectivele desfăşurării proiectului au fost: informarea elevilor participanţi cu privire la drepturile copilului, cunoaşterea şi conştientizarea de către aceştia a fenomenului de bullying, formarea şi dezvoltarea competenţelor sociale şi civice prin organizarea şi desfăşurarea de activităţi educative extraşcolare şi non-formale.
Fiecare instituţie implicată a avut sarcini clare în cadrul proiectului, asigurând implementarea corectă a acestuia.
Proiectul s-a desfăşurat atât faţă în faţă, prin întâlnirea partenerilor de proiect în cadrul unor activităţi transnaţionale în cele trei şcoli implicate în cadrul acestuia, cât şi virtual pe platforma eTwinning a proiectului, unde s-au desfăşurat întâlniri online între parteneri, activităţi de învăţare, s-au încărcat materialele realizate în cadrul parteneriatului de colaborare.
Activităţile şi materialele realizate în cadrul proiectului au fost cuprinse într-un ghid pentru prevenirea şi combaterea bullying-ului în şcoli care reprezintă un produs final al acestui proiect, precum şi în revistele proiectului realizate de fiecare şcoală implicată.Acestea se pot regăsi pe site-ul Şcolii Gimnaziale Nr. 2 Videle, dar şi pe platforma eTwinning a proiectului şi pot fi accesate ca resurse educaţionale deschise.
https://thenextgenerationsgv2.ro/erasmus/ghid-antibullying-2/
Rezultatele proiectului au fost următoarele: creşterea nivelului de informare a elevilor, profesorilor, părinţilor despre fenomenul bullying; dezvoltarea abilităţilor de gestionare eficientă şi corectă a fenomenului bullying; reducerea situaţiilor de agresiune în şcolile în care s-a desfăşurat proiectul cu cel puţin 30 %; reducerea fenomenului de absenteism şi abandon şcolar cu cel puţin 30%; îmbunătăţirea rezultatelor şcolare ale elevilor din grupurile vulnerabile expuse la bullying, părăsirea timpurie a şcolii, mediile acestora crescând cu cel puţin un punct la finalul proiectului; îmbunătăţirea capacităţilor şcolilor implicate de a gestiona corect şi eficient fenomenul de bullying prin crearea de strategii adecvate.
Finanţat de Uniunea Europeană. Punctele de vedere şi opiniile exprimate aparţin, însă, exclusiv autorului (autorilor) şi nu reflectă neapărat punctele de vedere şi opiniile Uniunii Europene sau ale Agenţiei Executive Europene pentru Educaţie şi Cultură (EACEA). Nici Uniunea Europeană şi nici EACEA nu pot fi considerate răspunzătoare pentru acestea.