× Prima Pagina Alege Orasul Cautare
STIRI TELEORMAN

STIRI TELEORMAN

 

Anularea unei portări se poate realiza cu cel puțin 24 de ore înainte

Ziarul Mara • 30-07-2024, 10:00:17 • 63 vizualizari
 

Deoarece în ultima perioadă, numărul celor care solicită anularea portării unui număr de telefon a crescut semnificativ, ANCOM readuce în atenția utilizatorilor finali faptul că acest lucru se poate realiza exclusiv de către titularul numărului, la operatorul la care a solicitat portarea, cu cel puțin 24 de ore înainte de data și ora stabilite pentru finalizarea procesului de portare.

Care sunt condițiile de anulare a portării?

Depunerea cererii de anulare: Utilizatorul depune cererea de anulare a portării la operatorul unde a solicitat iniţial portarea (furnizorul acceptor). Formularul tip pentru cererea de anulare a portării poate fi obținut de pe site-ul oficial ANCOM sau direct de la furnizorul acceptor. Dacă solicitarea de portare a fost depusă prin mijloace de comunicare la distanță, cererea de anulare poate fi transmisă furnizorului acceptor într-un mod similar.

Termenul de depunere a cererii de anulare: Cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data convenită de utilizator împreună cu operatorul pentru realizarea portării. Atât pentru realizarea efectivă a portării, cât și pentru calcularea termenului de portare/anulare a portării se iau în considerare doar zilele lucrătoare.

Confirmarea anulării: După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligația de a confirma primirea și procesarea acesteia, informând utilizatorul despre statusul cererii de anulare. Este foarte important ca utilizatorii să solicite și să păstreze o dovadă a primirii și acceptării cererii de anulare a portării de către furnizor.

Respectarea termenului limită de 24 de ore înainte de data stabilită pentru portare (care poate fi doar zi lucrătoare) este esențială în procesul de anulare a portării. Neîncadrarea în termenul legal presupune procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat.

Portarea, precum și anularea portării se pot solicita doar de către titularul contractului sau reprezentantul legal al acestuia.

ANCOM nu este în măsură să dispună anularea unui proces de portare, întrucât nu se poate substitui demersurilor ce trebuie realizate de către părţile (furnizor acceptor și utilizator) implicate în acest proces.

În cazul oricăror probleme întâmpinate pe parcursul procesului de portare, utilizatorii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorilor în rețeaua cărora au intenționat să-și porteze numerele (furnizorii acceptori).

Andreea MOROMETE

Despre autor

 
 
Continuare pe Ziarul Mara » Articole Ziarul Mara »
 
Anularea Portări Realiza Puțin înainte