× Prima Pagina Alege Orasul Cautare
STIRI TELEORMAN

STIRI TELEORMAN

 
alege dreapta unita

Opt primării din Teleorman participă în cadrul Programului privind casarea  autovehiculelor uzate-Rabla Local

Informatia de Teleorman • 31-07-2023, 10:00:53 • 183 vizualizari
 

Doar opt unităţi administrativ teritoriale din judeţul Teleorman participă în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate-Rabla Local. Potrivit unui comunicat al Administraţiei Fondului pentru Mediu, municipiul Roşiorii de Vede are alocată suma de 600.000 de lei, bani necesari pentru casarea a 250 maşini iar municipiului Turnu Măgurele i-a fost aprobată suma de 314.400 de lei, pentru casarea 131 de vehicule. În lista primăriilor participante se mai regăsesc primăriile din Islaz, Liţa, Dobroteşti şi Lunca, fiecare  având suma alocată de 120.000 de lei, bani suficienţi pentru casarea a câte 50 de maşini, localitatea Drăcşenei-48.000 de lei, pentru 20 de autoturisme, şi Băbăiţa cu 60.000 de lei, pentru casarea a 25 de maşini.
Începând de astăzi, 31 iulie 2023, ora 10:00, persoanele fizice se pot înscrie în cadrul Programului privind privind casarea autovehiculelor uzate-Rabla Local. Înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului se realizează prin intermediul aplicaţiei informatice pusă la dispoziţie de către AFM, până pe 31 august 2023, ora 16:30 sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unităţi administrativ-teritoriale (UAT). Instrucţiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind privind casarea autovehiculelor uzate-Rabla Local sunt detaliate pe site-ul AFM la următorul link: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php.
Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicaţie. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. Programul „Casa Verde Fotovoltaice 2023”). Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită.
În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP, iar o persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicaţie.
Un alt aspect important este că persoana fizică trebuie să domicilieze pe raza teritorială a primăriei unde se află în evidenţele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită finanţare şi să realizeze înscrierea în aplicaţie doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăseşte în lista UAT-urilor care au încheiat contracte de delegare, prevăzută în aplicaţia informatică şi pe site-ul AFM. După înscriere, AFM va transmite lista cu persoanele fizice înscrise către primăriile participante în cadrul Programului, iar ulterior, persoana fizică va transmite documentele, conform procedurii interne a primăriei care va fi publicată pe pagina de internet a acesteia.
După semnarea contractului de finanţare cu UAT-ul, persoana fizică va casa şi va radia din circulaţie şi din evidenţa fiscală autovehiculul uzat şi va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400 lei alocaţi din Fondul pentru mediu şi 600 lei susţinuţi din bugetul local). Beneficiarul stimulentului de casare se angajează conform ghidului de finanţare că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.

 
 
Continuare pe Informatia de Teleorman » Articole Informatia de Teleorman »
 
Primării Teleorman Participă Cadrul Programului Privind Casarea  autovehiculelor Uzate-Rabla