× Prima Pagina Alege Orasul Cautare
STIRI TELEORMAN

STIRI TELEORMAN

 

Culorile în viaţa noastră

Ziarul Mara • 12-12-2023, 10:00:20 • 27 vizualizari
 

În cadrul Proiectului ERASMUS+ „The power of colors”, tip proiect KA210-SCH- Small-scale partnerships in school education, temele abordate sunt: creativitate, artă și cultură, incluziune, promovarea egalității și a nediscriminării, abilități și competențe digitale.

Participă 4 unități școlare, fiecare cu o culoare aleasă:

1. Coordonator- Polonia, culoarea albastru, școala Zespol Szkol Radzyn Chelminski:

2. Partener 1- Portugalia, culoarea auriu, școala Escola Básica e Secundária Professor Dr. Francisco de Freitas Branco- Porto Santo;

3. Partener 2- Romania, culoarea galben, unitatea școlara Palatul Copiilor Alexandria- Structura Clubul Copiilor Zimnicea;

4. Partener 3- Turcia, culoarea verde, scoala ERZURUMLU IBRAHIM HAKKI ORTAOKULU, ANKARA

Perioada de desfășurare a proiectului este de 2 ani, 2022-2024.

Fiecare școală va pregăti o cutie de artizanat cu culoarea școlii gazdă și le va aduce la prezentare în timpul vizitei. De asemenea, se vor lucra/pregăti documente word, cel puțin 1 articol pe o pagină legat de culorile din fiecare: 1) Culoarea mea în istorie; 2) Culoarea mea în știință 3) Culoarea mea în muzică (5 melodii- linkurile lor și traducerea în engleză a versurilor); 4) Culoarea mea în mâncare.

La sfârșit din proiect, vor fi 4 cărți mari color reprezentând 4 țări diferite.

Obiectivele proiectului sunt: beneficiați unul de celălalt, de sistemele, tehnicile și metodele de învățământ; încurajează relația dintre elev și profesor, indiferent de naționalitatea lor, pentru a promova respectul și înțelegerea valorilor noastre și a celorlalte valori europene; crește cunoașterea de către elevi și profesori a propriei culturi, să cunoască alte culturi, să construiască conexiuni și să demoleze prejudecăți între parteneri; îmbunătățiți abilitățile de comunicare în limba engleză și stimulați utilizarea TIC; asigură-te că școlile sunt un loc multicultural care susține educația la dimensiune națională și internațională; învață și produ obiecte de artizanat folosind diferite tehnici și materiale; concentrați-vă atenția asupra locului culorilor în viața și culturile noastre de zi cu zi; dezvoltă abilitățile de gândire creativă ale elevilor și creșterea competențelor acestora; promovarea identității, valorilor și tradițiilor naționale, diferențe culturale și sociale.

Beneficiile cooperării cu partenerii transnaționali pentru atingerea obiectivelor proiectului sunt: cunoașterea sistemelor, tehnicilor și metodelor educaționale ale celorlalți; încurajarea relației dintre elev și profesor, indiferent de naționalitatea lor, să promoveze respectul și înțelegerea valorilor noastre și a celorlalte valori europene; creșterea cunoștințelor elevilor și profesorilor despre propria lor cultură, cunoașterea altor culturi, promovarea de activități de cooperare și demolarea prejudecăților între parteneri; îmbunătățirea abilităților de comunicare în limba engleză și competențe digitale; creșterea unui spațiu multicultural care susține educația la dimensiuni naționale și internaționale; învățarea și producerea de obiecte de artizanat, folosind diferite tehnici și materiale; conștientizarea importanței culorilor și locului lor în viețile și culturile noastre; dezvoltarea abilităților de gândire creativă ale elevilor; promovarea identității naționale.

În acest proiect sunt implicați în jur de 500 de elevi, din toate cele 4 țări, cu vârsta între 9 și 15 ani și care vorbesc cel puțin la nivel de începător limba engleză.

Fiecare țară are o culoare alocată, pentru care va pregăti:

1) Sensul culorii mele-un PPT;

2) Culoarea mea în țara mea- un PPT sau un clip video;

3) Culoarea mea în muzica noastră- single sau cor (cel puțin 3 cântece legate de culoarea școlii gazdă);

4) Culoarea mea într-o piesă/dramă- o piesă de 3-5 minute prezentată de grupul de elevi;

5) Grupul de elevi- spectacol/dans tradițional sau modern care nu poate fi legat de culori;

6) Prezentări despre școală, oraș și țară.

Școlile gazdă vor organiza o expoziție de artizanat folosind o singură culoare și nuanțele acesteia. Școlile vizitatoare vor aduce obiecte la expoziție realizate folosind doar culoarea școlii gazdă. Toate școlile participante vor avea o activitate de predare la o clasă din școala gazdă, materialele fiind furnizate de aceasta.

În cadrul acestui proiect, a avut loc deplasarea la școala din Polonia, unde au mers Șerban Adria, directorul Palatului Copiilor Alexandria și Țurcanu Camelia, coordonatorul proiectului părții române- Structura Clubul Copiilor Zimnicea.

Toată echipa de proiect a desfășurat, timp de 3 zile, întâlniri și ședințe on line de organizare și pregătire a activităților, înainte de deplasarea în Polonia.

Au fost duse obiecte albastre sau în nuanțe de albastru, realizate de copii din materiale reciclabile, care au fost puse la expoziția de obiecte albastre din școala poloneză, au tradus în engleză cu copiii 4 cântece românești, au cântat, au pictat steagul țării pe peretele Erasmus și au desfășurat toate celelalte activități ale proiectului.

În plus, au participat la un spectacol de dans modern, o demonstratie de arte martiale, au vizitat primăria orașului, toată delegația de profesori fiind primită de primarul orașului, am vizitat castelul și muzeul acestuia, de langa oras, un parc tematic cu statui realizate din materiale reciclabile de către artiști printre care și doi români și au vizitat orașul Gdansk.

Cornelia RĂDULESCU

 
 
Continuare pe Ziarul Mara » Articole Ziarul Mara »
 
Culorile Viaţa Noastră