Polițele de asigurare emise de către societatea Euroins Asigurare-Reasigurare SA rămân valabile, potrivit legii, până la data de 8 Septembrie 2023. În perioada rămasă până la data menționată, polițele acoperă riscurile menționate conform contractelor de asigurare. Lichidatorul judiciar numit de instanță are posibilitatea legală de a denunța polițele înainte de 8 Septembrie 2023.
Dacă solicitați restituirea de primă, până la data de 8 Septembrie 2023-data încetării de drept a polițelor de asigurare Euroins, trebuie ca înainte de depunerea cererii de plată la FGA, să denunțați polița de asigurare la Euroins SA. Doar după denunțarea poliței puteți transmite Cererea de plată privind acordarea restituirii de primă, la FGA.
La data de 8 septembrie 2023, politele de asigurare înceteaza de drept, indiferent de termenele de preaviz stabilite conform condițiilor contractuale sau prevăzute de lege.
În eventualitatea în care doriți să denunțați polițele de asigurare, puteți realiza acest lucru, până la data de 8 Septembrie 2023, inclusiv. Polițele se denunță la asigurătorul emitent-Euroins SA, printr-o solicitare transmisă la adresa de Email: reziliere@euroins.ro
Fondul de Garantare a Asiguraților analizeazăCererile de plată în ordinea înregistrării acestora la Fond, pe următoarele categorii:
-cereri de plată formulate în temeiul dosarelor de daună aferente daunelor materiale, deschise de FGA sau CITY;
– cereri de restituire prime;
– cereri de plată formulate pentru vătămări corporale sau decese;
– cereri de plată formulate în temeiul unor sentințe judecătorești definitive.
Fluxurile de instrumentare sunt diferite pentru fiecare dintre aceste categorii, luând în considerare prevederile legale aferente.
În prezent, pentru Societatea Euroins Asigurare-Reasigurare SA sunt în analiză:
– Cererile de plată aferente daunelor materiale – Anexa 10: înregistrate de FGA până la: 28 Martie 2023
– Cereri de plată restituire primă-Anexa 9: înregistrate până la: 16 Mai 2023
Etapele soluționării cererilor de plată sunt:Cerere în așteptare(perioadă pre-analiză cuprinsă între data înregistrării cererii și evaluare);Evaluare/atașare cerere de plată la dosar;Analiză;Înaintat spre aviz Comisiei Speciale;Aprobat/Respins în Comisia Specială;Plată;Transmitere Decizie Motivată în cazul cererilor de plată aprobate partial/respinse.
Stadiul soluționării cererilor de plată poate fi consultat online, pe site-ul FGA: