CASA DE PENSII TELEORMAN / PRECIZĂRI CU PRIVIRE LA DOCUMENTELE NECESARE DOSARULUI DE PENSIE/RELUAREA ÎN PLATĂ A PENSIILOR SUSPENDATE PENTRU FUNCȚIONARII PUBLICI
Funcționarilor publici care provin din activitate și îndeplinesc cumulativ condițiile de pensionare prevăzute de lege, la solicitarea pensiei pentru limită de vârstă, pe lângă actele necesare prevăzute de lege, le revine obligația depunerii la dosarul administrativ de pensie a unei adeverințe/sau a altor documente emise de angajator din care să rezulte încetarea raportului de serviciu, transmite Casa Județeană de Pensii Teleorman.
Pensionarii care și-au suspendat drepturile de pensie în vederea prelungirii raportului de serviciu, la solicitarea reluării în plată a pensiei pentru limită de vârstă, pentru clarificarea situației, au obligația depunerii la dosarul administrativ de pensie a unei adeverințe / sau a altor documente emise de angajator din care să rezulte temeiul juridic potrivit căruia au fost menținuți în activitate până la încetarea raportului de serviciu.
Cererea de pensionare, împreună cu actele prin care se dovedește îndeplinirea condițiilor prevăzute de prezenta lege, se depune de către titularul dreptului sau de către reprezentantul legal al acestuia, în termen de 30 de zile de la data îndeplinirii acestor condiții, la casa teritorială de pensii competentă, în a cărei rază domiciliază titularul, în conformitate cu prevederile art. 89 alin. (2) din Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii.
Related
PENSIITELEORMANPRECIZĂRIPRIVIREDOCUMENTELENECESAREDOSARULUIPENSIERELUAREAPLATĂPENSIILORSUSPENDATEPENTRUFUNCȚIONARIIPUBLICI
Citeste pe Ziarul Teleormanul 16 vizualizări 20-10-2025, 10:00:18 Articole Ziarul Teleormanul
Din aceeasi publicatie - Ziarul Teleormanul